- Deel je een poll en krijg je van meer dan 50% van jouw volgers een reactie? Dan weet je dat een groot deel van jouw volgers mogelijk een reactieve gebruiker is. Dit kun je nog verder testen door een vraag te stellen waarbij jouw volgers actief een antwoord moeten typen. Krijg je hierbij net zoveel respons? Dan heb je echt te maken met reactieve gebruikers en misschien zelfs met creërende gebruikers.
- Door een deel en win actie te doen kom je er ook snel achter of jouw following bestaat uit reactieve of creërende gebruikers. Delen ze jouw content? Dan zijn dit creërende gebruikers die graag content delen. Of reactieve gebruikers die echt heel graag iets willen winnen.
- Heb je wel veel volgers, maar weinig interactie? Dan is het de moeite waard om te proberen wat meer interactie te creëren. Bijvoorbeeld door content te delen in de vorm van een quiz. Het is mens eigen om te laten weten dat je iets weet. Op deze manier is het laagdrempelig om een antwoord te geven en wordt de stille gebruiker wat minder stil.
- Heb je veel reactieve en creërende volgers? Dan weet je dat je win-acties kan delen en open vragen kan stellen aan jouw volgers. Zij zullen reageren en jouw content delen. Dit zorgt voor een hogere engagement met jouw huidige volgers, maar dit is ook een mooie manier om meer bereik te verkrijgen dankzij de gedeelde content.