Hoe ga ik te werk?Een goede (SEO-)tekst schrijf je niet zomaar! Het is altijd nodig om een aantal minimale stappen te doorlopen. Denk aan een zoekwoordenonderzoek, je doelgroep in kaart brengen, het opstellen van een duidelijke briefing en het verzamelen van feedback. Mijn werkproces bestaat daarom uit een aantal belangrijke onderdelen:
1. Onderzoek doen
Een goede tekst schrijf je wanneer je weet wat jouw doelgroep graag zou willen lezen. Hiervoor onderzoek ik eerst jouw doelgroep en breng ik in kaart wat hun uitdagingen zijn. Voor een SEO-tekst doe ik eerst een zoekwoordenonderzoek om de zoekintenties van jouw doelgroep te achterhalen. Ik maak vervolgens een selectie van relevante keywords die ik later zal verwerken in de tekst.
2. Briefing opstellen
Voordat ik start met schrijven, stel ik eerst een uitgebreide briefing op. Deze briefing gebruik ik als richtlijn voor het schrijven van de tekst. De briefing bestaat onder andere uit: relevante zoekwoorden, de doelgroep en hun uitdagingen, het communicatiemiddel, het doel van de tekst, de opbouw, het aantal woorden en het taalniveau.
3. Feedback & akkoord
Ik deel de tekst met je in een Google doc of Word document. Vervolgens krijg je ruim de tijd om feedback te geven op de tekst. Voldoet de tekst aan jouw verwachting en de vooropgestelde briefing? Top! Toch nog wat feedback? Dan pas ik dit aan totdat we samen tevreden zijn over de tekst.
4. Resultaten analyseren
Wat zijn de resultaten van de door mij geschreven teksten? Bij SEO-teksten kunnen we dit vaak pas na een aantal maanden concluderen. Hier maak ik vooraf een duidelijk plan voor, zodat we de resultaten kunnen analyseren en eventueel bijsturen. Zo blijft jouw tekst altijd up-to-date, vindbaar en relevant voor jouw doelgroep.