Wat voor teksten kan ik voor je schrijven?
SEO-teksten abonnement
Een SEO-tekst gebruik je om gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. Door specifieke zoekwoorden en technieken te gebruiken, kun je jouw kans op een hoge positie binnen zoekresultaten vergroten. Maar hiervoor is 1 SEO-tekst vaak niet voldoende. Je zult regelmatig iets relevants moeten publiceren. Dat is mogelijk met dit abonnement!
- Zoekwoordenonderzoek
- 1x SEO-tekst per maand
- Minimale duur van 6 maanden
v.a. € 399,-per maand
Eenmalige tekst
Je kunt om verschillende redenen een tekst nodig hebben. Bijvoorbeeld om een bepaald product of dienst te introduceren, om jouw doelgroep te informeren over een verandering of om jouw personal branding te verbeteren door een persoonlijke blogpost. Ik schrijf voor jou de tekst die je nodig hebt om jouw doel te bereiken. Denk aan onder andere:
- Social media posts, stories & ads
- Blogs, webteksten & nieuwsberichten
- Whitepapers & persberichten
v.a. € 299,-per maand
Hoe ga ik te werk?Een goede tekst schrijf je niet zomaar! Het is altijd nodig om een aantal minimale stappen te doorlopen. Denk aan het in kaart brengen van je doelgroep, het opstellen van een duidelijke briefing en het verzamelen van feedback. Mijn werkproces bestaat daarom uit een aantal essentiële onderdelen:
1. Doelgroep begrijpen
Een goede tekst schrijf je wanneer je weet wat jouw doelgroep graag zou willen lezen. Daarom breng ik samen met jou je doelgroep en hun uitdagingen in kaart. Hiervoor maak ik persona's die we steeds verder uitwerken. Soms neem ik een interview af met een inhoudelijk expert, die nog meer uitleg kan geven over de uitdagingen van jouw doelgroep.2. Briefing opstellen
Voordat ik start met schrijven, stel ik eerst een uitgebreide briefing op. Deze briefing gebruik ik als richtlijn voor het schrijven van de tekst. De briefing bestaat onder andere uit: de doelgroep en hun uitdagingen, het communicatiemiddel, het doel van de tekst, de opbouw, het aantal woorden en het taalniveau.3. Feedback & akkoord
Ik deel de tekst met je in een Google doc of Word document. Vervolgens krijg je ruim de tijd om feedback te geven op de tekst. Voldoet de tekst aan jouw verwachting en de vooropgestelde briefing? Top! Toch nog wat feedback? Dan pas ik dit aan totdat we samen tevreden zijn over de tekst.4. Optionele opmaak
Soms bestaat een communicatiemiddel uit meer dan alleen tekst. Denk maar aan een whitepaper of brochure. Je kunt er dan voor kiezen om dit middel door mij te laten vormgeven. Hierbij hou ik altijd rekening met jouw huisstijl.