Hoe ga ik te werk?
1. Planning
Ik creëer samen met jou met een contentplanning voor de komende periode (maand, kwartaal of jaar). Hierin leggen we vast wat je post, wanneer en via welk kanaal. Het voordeel van een social content planning is dat je continu content deelt en hierdoor zichtbaar bent voor jouw doelgroep op social media platformen.
2. Concept & creatie
Ik bedenk formats voor jouw social media posts. Ieder zogeheten format heeft een ander doel. Zo heb je bijvoorbeeld posts die zorgen voor sensatie of juist meer zorgen voor interactie. Naast het bedenken van formats, is het ook mogelijk dat ik alle social content die op jouw social media contentplanning staat creëer.
3. Analyse
Om te weten te komen welke social content goed werkt bij jouw doelgroep analyseer ik de data en statistieken van jouw social media account. Ik kijk naar welke content het goed doet en waar kansen liggen. Hiervoor analyseer ik onder andere het onderstaande: Wat is het bereik van jouw posts? Welke posts hebben een hoge betrokkenheid (engagement)? Hoevaak wordt een bericht gedeeld? Zorgen de post voor nieuwe volgers?
4. Ads bepalen
Vanwege de algoritmes op social media platformen kan het soms lastig zijn om zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep. De oplossing hiervoor is om social ads te gebruiken. Door een duidelijk beeld te creëren van jouw doelgroep bepaal ik samen met jou welke content je het beste kunt inzetten voor een advertentie. Daarbij geef ik suggesties voor welke titels je kunt gebruiken, maar bijvoorbeeld ook op welke elementen je moet leggen qua design.